Cancer Institute A national cancer institute
designated cancer center

Pamela Horn-Ross

Publication Details

  • Coffee, tea, and sugar-sweetened carbonated soft drink intake and pancreatic cancer risk: a pooled analysis of 14 cohort studies.

    Genkinger JM, Li R, Spiegelman D, Anderson KE, Albanes D, Bergkvist L, Bernstein L, Black A, van den Brandt PA, English DR, Freudenheim JL, Fuchs CS, Giles GG, Giovannucci E, Goldbohm RA, Horn-Ross PL, Jacobs EJ, Koushik A, Männistö S, Marshall JR, Miller AB, Patel AV, Robien K, Rohan TE, Schairer C, Stolzenberg-Solomon R, Wolk A, Ziegler RG, Smith-Warner SA. Cancer Epidemiol Biomarkers Prev. 2012; 21 (2): 305-18

    Coffee has been hypothesized to have pro- and anticarcinogenic properties, whereas tea may contain anticarcinogenic compounds. Studies assessing coffee intake and pancreatic cancer risk have yielded mixed results, whereas findings for tea intake have mostly been null. Sugar-sweetened carbonated soft drink (SSB) intake has been associated with higher circulating levels of insulin, which may promote carcinogenesis. Few prospective studies have examined SSB intake and pancreatic cancer risk; results have been heterogeneous.

    PubMedID: 22194529

Stanford Medicine Resources:

Footer Links: